Aktualności 2 Aktualności 3 aktualności 5

Aktualności 3

aktualności 5

rehabilitacja w ciąży

Często Kobiety w trakcie ciąży i po porodzie odczuwają dokuczliwy ból kręgosłupa i stawów krzyżowo – biodrowych, niejednokrotnie uniemożliwia on normalne funkcjonowanie. Stosowanie środków przeciwbólowych w tym wyjątkowym okresie jest ograniczone, co stawia je sam na sam ze swoim bólem. Istnieją jednak techniki leczenia bólu kręgosłupa w sposób nieinwazyjny, zapewniające powrót do normalnego funkcjonowania. Profesjonalna rehabilitacja pozwala na przejście okresu ciąży i połogu bez bólu i stresu z nim związanego.

Ból kręgosłupa jest bardzo częstą przypadłością występującą u kobiet w ciąży i po porodzie. Najczęściej zjawisko to po porodzie ustępuje. Jednak niektóre przypadki bywają poważne i nie należy ich bagatelizować ani zaniedbywać. Obciążenie kręgosłupa u kobiety w ciąży wzrasta ze względu na zwiększającą się wagę kobiety i płodu oraz przesuwanie się środka ciężkości – jest to przyczyną dużych przeciążeń które skutkują bólem najczęściej dolnego odcinka kręgosłupa.

Zmiany hormonalne w organizmie ciężarnej nie są również bez znaczenia. Relaksyna – to hormon ułatwiający poród, rozszerzający drogi rodne, wpływa również na rozluźnienie więzadeł stabilizujących kręgosłup. Istnieje pewna potwierdzona naukowo zależność między zwiększonym oddziaływanie relaksyny a bólami kręgosłupa u kobiet ciężarnych.

Leczenie dolegliwości bólowych kręgosłupa w ciąży, gdy niejednokrotnie ból jest bardzo silny, jest konieczne, szczególnie wtedy gdy kobieta nie jest w stanie normalnie funkcjonować. Można stosować delikatny masaż, rozluźnianie powięziowe i odpowiednio dobrane ćwiczenia rehabilitacyjne.

Dla uzupełnienia proponujemy oklejania plastrami Kinesiology Taping, które zmniejszą obrzęk nóg i rozluźnią napięte mięśnie. Poprzez Taping można też odciążyć brzuch i odcinek lędźwiowy kręgosłupa w końcowych miesiącach ciąży. Jest to również metoda pomyślnie stosowana w leczeniu zespołu cieśni nadgarstka, objawiającego się drętwieniem rąk – problemu występującego aż u co trzeciej ciężarnej.

Terapia Czaszkowo-Krzyżowa